משפצים? הסודות של רצפת הפרקט

הריצוף הוא הרקע לכל מה שנבחר לעשות אחר כך בבית, ולכן בכוחו לשנות את האווירה או הסגנון. כל מה שחשוב שתדעו על רצפת פרקט ולמי היא מתאימה

משרה אווירה חמימה. רצפת פרקט. צילום אילוסטרציה: shutterstock

אם גם אתם נכנסים לתהליך שיפוצים בבית, אתם בטח יודעים שבהרבה שיפוצים השינוי העיקרי יהיה החלפת הריצוף,שיוצר שינוי גדול באווירה של הבית.

אחת האפשרויות לריצוף היא פרקט. ישנם סוגים רבים מספור של פרקט – החל מלוחות עץ טבעיים, עבור דרך פרקט עץ או למינציה וכלה בפרקט סינתטי לחלוטין שמודבק לריצוף ביריעות.

אז למה ומתי לרצף בפרקט?

הריצוף בפרקט נעשה כדי להעניק אווירה טבעית, ביתית ונעימה. הפרקט לרוב עשוי מעץ או מדמה עץ באופן מאוד משכנע, ולעץ יש השפעה אוניברסלית על המוח האנושי. ברגע שאנחנו רואים עץ אנחנו מתמלאים בשלווה ורצון להיות נוכחים ולנוח במרחב שמולנו. העץ מעורר קונוטציה חיובית, טבעית וזורמת.

בשל תכונותיו המרגיעות והאווירה החמה שהעץ יוצר, לא מומלץ לרצף חללים שאינם חדרי רחצה או חדרי אמבטיה באריחי ריצוף דמויי פרקט. התחושה הקרה והקשה למגע של הריצוף יחד עם מראה העץ המלאכותי יעניקו את התחושה ההפוכה מהצפוי – דווקא תחושה של חוסר נוחות. 

מבחינה אופנתית, עץ הוא חומר שתמיד היה ותמיד יהיה בסביבה הטבעית שלנו, וכמו חומרים טבעיים אחרים גם הוא נמצא ברשימת החומרים שתמיד יהיו באופנה באופן כזה או אחר. מה שישתנה יהיה בדרך כלל הצבע. לגבי סוג החומר שיתאים לחלל הספציפי שאותו תרצו לרצף, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע להתאמה מיטבית.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה