אם תרצו – אין זו אגדה!

בניגוד לתחזיות שהרדיו ייעלם מהעולם בשנות האלפיים ובמקומו ישלטו רק המדיות הוויזואליות, בשנים האחרונות מתפתח עולם הפודקאסטים (ובעברית: הסכתים) וצובר קהל מאזינים נלהב. רבים חוזרים לתרבות ההסכתים הנושנה וממלאים את זמן הנסיעות, הריצות בפארק או רגע לפני שהם מניחים את הראש על הכר – בהאזנה לפודקאסטים.

ברחבי הרשת ובאפליקציות השונות, קיימים היום מגוון רחב של פודקאסטים בתחומים שונים: תרבות, היסטוריה, חינוך, ספורט, ספרות, כלכלה ועוד. חלקם מקצועיים יותר וחלקם פחות, אך לכולם מטרה אחת – להעשיר את עולמכם ולעביר תוכן דרך חוש השמיעה בלבד.

מתוך ההיצע הרחב שקיים ברשת, נמצא גם הפודקאסט הקסום של 'אגדות אמיתיות', המציע סיפורים לילדים על דמויות מעוררות השראה ששינו את פני ההיסטוריה. כל פרק מוקדש לדמות אחרת שהייתה לאגדה, מזמרים גדולים ועד מצביאים צבאיים. דרך סיפור חייהם המרתק לומדים על הדרך התלולה שעשו עד שהגיעו אל דפי ההיסטוריה של האנושות.

להעשיר את עולמם של הילדים. מתוך הפודקאסט "אגדות אמיתיות". איור: נועה דסקל

'אגדות אמיתיות' יצא כספר בכרך ראשון בינואר 2019 על ידי תום בייקין-אוחיון, סופר, מרצה ומבקר תרבות שעובד על הפרויקט קרוב לעשור. החלק הראשון הפך במהרה לפודקאסט ומציע להורים ולילדים להאזין לסיפורים על אגדות חיות, ולהעשיר את עולמם בסיפור לפני השינה, בנסיעות באוטו, או סתם כשמתחשק.

ההגשה נעימה להאזנה והתוכן מונגש לילדים בגובה העיניים (או האוזניים) מבלי לזלזל לרגע באינטליגנציה שלהם, מחכים ומכבד את ההבנה שלהם, ומציב רף גבוה של משלב לשוני רחב ומושגים חדשים מעולמות התוכן השונים.

לאחרונה עלתה לאוויר העונה השנייה של אגדות אמיתיות דרך רשת הפודקאסטים 'שלג – לייבל פודקאסטים' ו'עבודות סאונד ירושלמי', וכעת עובדת ההפקה על החלק השלישי, שיתמקד בדמויות יהודיות וישראליות היסטוריות כמו הרמב"ם וראשוני הציונים, בשיתוף בית אביחי.

כמו בכל תוכן שאתם מגישים לילדיכם, כדאי להאזין קודם ולבחון מה מתאים לכם ולרוח הבית שלכם, לבחור את הפרקים שאהבתם ושמעניינים אתכם ואת ילדיכם, ולהאזין יחד, או לחוד. לא לילדים בלבד.

אגדות אמיתיות | זמין בכל אפליקציית פודקאסטים. את הספרים ניתן להזמין בחנות ההוצאה: https://www.fennecbooks.co.il/shop/

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה