טיפולי פנים מומלצים בעונת החורף

החורף מביא איתו פגמי עור יחודיים משלו, אולם הפיתוחים הטכנולוגים האחרונים מאפשרים לטפל בהם, הן בסביבה מקצועית והן ברמה הביתית.

אם בקיץ אנו חשופים יותר לבעיות פיגמנטציה, פגיעה במרקם העור עקב נזקי השמש והזדקנות העור, בחורף עלינו להתמודד עם ירידה משמעותית בלחות ותחושת יובש מטרידה.  חילופי העונות מביאים איתם גם נטיה לסבוריאה ותפרחות עור מטרידות נוספות הקשורות ליובש.

לדברי רונית שגב, חוקרת עור ומנכ"ל חברת הקוסמטיקה המדעית ביופור: "הבשורות הטובות הן, שתופעות אלה ניתנות להקלה עד החלמה מלאה, בטיפול נכון, ויותר מכך. עונת החורף מביאה איתה את ההזדמנות לבצע טיפולים אינטנסיביים, שישפרו את המראה וההתנהגות של העור. טיפולים שלא ניתן לבצע במהלך העונה החמה. לשקם את נזקי הקיץ, לטפל בכתמים, להצעיר ולחדש את העור. להשיג מראה בריא יותר ויפה יותר".

רונית שגב ריכזה מספר עצות בנושא טיפולי חורף שכל אחת צרכה לדעת:

השפעת החורף על העורעיקר השפעת האקלים בחורף על העור היא ביובש. רמת הלחות באוויר נמוכה,  והעור מקבל לעיתים מראה  קשקשי ומחוספס, ובתחושה הוא "צמא" ללחות. ככל שרמת הלחות באוויר נמוכה יותר כך המים נוטים להתאדות מהר יותר מהעור ולהיפך: בקיץ רמת הלחות גבוהה, תהליך האידוי מינימלי ולכן העור לח ואילו בחורף האידוי מוגבר והעור נעשה מיובש. (להבדיל מעור יבש – עור שמפריש רק מעט חלב). בעור המיובש יש רמה נמוכה של לחות, של מים. העור המיובש נראה פחות אסתטי, הוא בעל מראה עמום, מרקם פחות חלק ומגע פחות נעים. יש גם ירידה ברכות ובגמישות.

קרם הלחות והחורףקרם הלחות של הקיץ עלול לא להתאים לעונת החורף  ויש לבצע התאמת לחות נכונה לעור. עור רווי בלחות הוא מעבר לגורם חשוב בתחום הקוסמטיקה והאסתטיקה. יש לכך גם השלכה בריאותית: זה משפר את תפקודו כמחסום יעיל בפני נזקי הסביבה ולכן, בחירת קרם הלחות חשובה. כשהעור חסר לחות, התפקוד שלו כמעטה הגנה – נפגע. זיהומים, פריחות ופצעונים יכולים להתרחש יותר בקלות.  כדי שהעור ייראה וירגיש טוב יותר בחורף, חשוב לבחור בלחות המתאימה הן לסוג העור והן לעונה. לעיתים נחוצים ניסוי וטעייה, כיוון שההתאמה היא אינדיבידואלית. לרובנו תתאים לחות עשירה יותר בחורף. יש למרוח את הלחות פעמיים ביום, אם כי לפעמים יהיה צורך גם ביותר מכך.

שיפור בתפקוד העור בחורףהעור המיובש לא רק נראה ומרגיש פחות טוב, היובש גם פוגע במספר תפקודי עור. הוא מאט את קצב חילוף החומרים, את תהליך ההתחדשות הטבעי של תאים בעור וכתוצאה מכך, העור נראה פחות חי, יותר עמום ואף יותר בוגר. לכן, מעבר לשימוש בלחות המתאימה מומלץ להוסיף לשגרת הטיפוח גם תכשיר מחדש. תכשירים מחדשים המבוססים על חומצות אלפא ובתא הידרוקסי ורטינול, משפרים את קצב תחלופת התאים בעור, משפיעים לטובה על חילוף החומרים ומכאן על התפקוד הכללי ועל המראה הבריא. אם העור עדין או רגיש, אם הוא חסר לחות באופן מיוחד, אפשר לתת דגש על מוצר המכיל את החומצה הלקטית. התכשיר צריך להיות מותאם במדויק לעור: לגוון, לסוג, לרגישות, לסדר היום, למצב הכללי של הגוף, הריון, נטילת תרופות, ועוד.

טיפולי חורף  מקצועיים החורף הוא חלון הזדמנות לייפות את מראה העור. ישנם טיפולים שאנו קוראים להם "טיפולי החורף", כגון: סדרות של פילינג, סדרות של טיפולי מיקרונידלינג, טיפולים בטכנולוגיות כמו IPL (הבזקי אור מהירים) או לייזר לחידוש העור. הטיפולים הללו לא עולים בקנה אחד עם חשיפה ממושכת לשמש. גם תכשירים טיפוליים לחידוש העור,  כאלה שמכילים מרכיבים מקלפים, לא ניתנים לאלה שייחשפו הרבה לשמש. תהליך הקילוף הופך את העור לרגיש יותר לחשיפה לשמש, עור שמטופל עם כאלה מרכיבים עלול להגיב לכך בכוויה או כתמים. לעומת זאת, בחורף ניתן להשתמש בבטחה בתכשירים הפעילים הללו ולהשיג שיפור נראה לעין:  עור יותר חיוני, קורן, צעיר למראה. נזכור, שבעונת הקיץ צברנו נזקי שמש הגורם לפגיעה בקולגן, הצטברות של קמטוטים, כתמים וסימני גיל… חלק מהנזקים ניתן לתיקון ושיפור עם שימוש במרכיבים הפעילים הנכונים.

טיפולי חורף  בבית – מעבר לטיפולים אינטנסיביים במכון הקוסמטי או אצל הרופא האסתטיקאי, חשוב להשתמש בעונת החורף,  בבית,  בתכשיר המחדש הנכון ברמה יומיומית. ישנם מחדשים עדינים, וישנם פעילים ביותר. כאלה שמחייבים התאמה מקצועית ומדוייקת לעור (ע"י קוסמטיקאית), עם הנחיות שימוש ייחודיות שכל אחת תקבל בנפרד, לאחר לימוד מעמיק של עורה. למשל תכשיר אנטי אייג'ינג לפנים: רניו Renew)  ), המיועד לטיפול בסימני הגיל ה"מתקדמים". הרניו מבוסס על ריכוזים גבוהים של רטינול וחומצות הידרוקסי, ומחדש את העור בצורה אינטנסיבית. התכשיר מתאפיין בריכוזים הגבוהים ביותר של מרכיבים מחדשים שניתן לשלב   ותוצאות השימוש בו נראות כבר כעבור מספר ימים.

 

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה