טרנדים בעולם הכושר בשנת תשפ"א

מאת:  סמנתה קלייטון –  ראש מחלקת  חינוך גופני בהרבלייף העולמית במבט לאחור על תש"ף נוכל לראות כיצד השגרה שלנו השתנתה כדי להתאים לנורמלי החדש,  במיוחד שגרת הכושר שלנו. כשמכוני הכושר נסגרו לאימוני כושר אינטרנטיים, יצאנו לפעילות גופנית באוויר הפתוח והגדרנו מחדש את שגרת הכושר. התנסינו גם בפעילויות כושר לחיזוק החוסן המנטלי שסייעו לגוף ולנפש וסיפקו

מאת:  סמנתה קלייטון –  ראש מחלקת  חינוך גופני בהרבלייף העולמית

במבט לאחור על תש"ף נוכל לראות כיצד השגרה שלנו השתנתה כדי להתאים לנורמלי החדש,  במיוחד שגרת הכושר שלנו. כשמכוני הכושר נסגרו לאימוני כושר אינטרנטיים, יצאנו לפעילות גופנית באוויר הפתוח והגדרנו מחדש את שגרת הכושר. התנסינו גם בפעילויות כושר לחיזוק החוסן המנטלי שסייעו לגוף ולנפש וסיפקו רגיעה הכרחית לאורך השנה המאתגרת. 

בשנת תשפ"א אנחנו יכולים לצפות שרבים מהשינויים שחווינו בעולם הכושר בשנת תש"ף יהפכו לנורמה. נראה יותר אנשים מתאמנים בבית ולא בחדר הכושר הצפוף תוך שילוב עבודה על החוסן המנטלי, ובשילוב מספר הולך וגדל של כלים טכנולוגיים שיתמכו בשגרת הכושר שלנו בבית, בעבודה או כשאנחנו נמצאים בדרכים.

הפופולריות של תוכניות כושר לפי דרישה הרקיעה שחקים בשנת תש"ף והן צפויות להמשיך לפרוח גם בשנת תשפ"א. בנוסף לנוחות ולנגישות שמציעות תוכניות אלה בכל זמן ובכל מקום, רבים מהן יצרו בסיס משתמשים נאמן וקהילות וירטואליות שהעניקו תמיכה והנעה לחבריהן. קהילות אלה מושכות משתמשים שמתגעגעים לקשרים החברתיים שנוצרו בחדרי הכושר. תוכניות כושר לפי דרישה ימשיכו להתפתח בשנה הקרובה עם מגוון רב יותר של סוגי שיעורים ותכנים, ויספקו לחובבי הכושר אפשרויות מותאמות אישית לתחומי העניין והיעדים הספציפיים שלהם.

הביקוש לציוד כושר ביתי מעולם לא היה גבוה יותר; היצרנים דיווחו על עלייה אדירה במכירות ועיכובים תכופים בהזמנת ציוד כושר בשנה האחרונה, מצב שככל הנראה יימשך גם בתשפ"א. זה עשוי להיות יותר מטרנד חולף. ציוד כושר לא חייב לרוקן את חשבון הבנק שלנו; רבים היו יצירתיים ועשו שימוש בחפצים זמינים בבית כדי לשפר את האימונים שלהם, או אפילו לנסות לשפר את הכושר תוך ביצוע מטלות ברחבי הבית. גם עם הגעת החיסונים החדשים החזרה לשגרה עדיין תהיה הדרגתית, והחששות לגבי שמירה על היגיינה ובטיחות החזרה למכוני הכושר לא יעלמו בקלות, מה שהופך את מכשירי הכושר האישיים בבית להשקעה משתלמת בעתיד הנראה לעין.

 

כאשר רבים מאיתנו עדיין עובדים מהבית, יש יותר זמן פנוי ואנחנו גם משועממים יותר. המתח שנוצר בשל השהייה הרבה בבית גורם לרבים לצאת לאוויר הפתוח כדי לשמור על כושר וליהנות מרגע נחוץ של התאווררות. פעילויות באוויר הפתוח דוגמת טיולים או ריצה הנתמכות באפליקציות צוברות פופולריות וימשיכו להיות רלוונטיות גם בשנה החדשה.

אנחנו גם חוזרים להנאות נוסטלגיות דוגמת רכיבה על אופניים, מוצר בן 200 שנה שזכה לעדנה מחודשת. לא רק שרכיבה על אופניים היא אימון נפלא לרגליים ולשיפור בריאות הלב – היא גם מהנה במיוחד! 

אחרי מספר שנים של קיפאון במכירות וניצחון האופניים החשמליים, מדינות רבות בעולם מדווחות על זינוק במכירות האופניים ה"קלאסיים". גם בישראל נרשם זינוק בשימוש ובמכירות אופניים במהלך ימי הקורונה, ובערים רבות בעולם מקווים שהמגפה תשכנע את תושביהן לוותר על השימוש במכונית. כיום, רבים מעדיפים להימנע משימוש בתחבורה הציבורית העמוסה ורואים באופניים אמצעי יעיל לעשות ספורט בתקופה שבה אנחנו כפופים להגבלות מרחק. 

המגפה יצרה מגוון בעיות רגשיות שגרמו לרבים לפנות ליוגה ומדיטציה כדי לחזק את הגוף והנפש. אפליקציות רבות ממוקדות כושר, ביניהן גם Herbalife Nutrition Fitness מציעות שיעורי מדיטציה ויוגה, ובשנת תשפ"א יוצעו שיעורים לתמיכה בחוזק והרווחה המנטלית באפליקציות כושר וגם מחוצה להן. אפליקציות מיינדפולנס יכולות לסייע בהקלה על בדידות, דיכאון וחרדה – תופעות שהחמירו בשל המגפה.

כיום, עובדים רבים כבר נהנים מתוכניות בריאות במקומות העבודה, אך בשנת תשפ"א תוכניות אלה יהפכו מהטבה לחלק מרכזי ברווחת העובדים. בנוסף לתמיכה בתוכניות כושר לעובדים, החברות יגלו עניין רב יותר בשמירה על הבריאות הנפשית של עובדיהן.

לדברי סמנתה קלייטון –  ראש מחלקת  חינוך גופני בהרבלייף העולמית: "כאתלטית תחרותית לשעבר וכמדריכת כושר ותיקה, פעילות ספורטיבית מוטמעת בדנ"א שלי. כל שנה חדשה מביאה איתה טרנדים חדשים בעולם הכושר או חזרה לפעילויות מוכרות. השנה האחרונה לימדה אותנו שיעורים רבים, אחד החשובים שבהם הוא ששמירה על הרגלים בריאים הכוללים פעילות גופנית ותזונה מאוזנת היא אחד הדברים הטובים ביותר שאנשים יכולים לעשות עבור עצמם. בריאות טובה מחייבת שמירה על הגוף שלנו בתנועה, ועכשיו ישנן אפשרויות נוספות לשמירה על כושר בכל זמן ובכל מקום, בנוחות הבית או המשרד שלכם. שמירה על כושר מחייבת גם שמירה על הכושר המנטלי ומציאת דרכים להירגע, לנשום ולהירגע ממתח. כולנו מקווים ש-2021 תהיה שנה של תקווה שתציע דרכים רבות לשמירה על כושר, מי ייתן וזו תהיה שנה של כושר מדהים".

טרנדים בכושר תשפ"א

Man meditating and holding hands in mudra gesture in class. Handsome young guy practicing yoga and sitting with his legs crossed. Meditation and yoga class concept. Front view.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה