לקראת החזרה לביה"ס, טיפים לעיצוב חדר הילדים ופינת הלימודים

עם החזרה ללימודים, חשוב לעצב ולסדר את חדר הילדים בצורה נכונה שתאפשר לילד מקום נוח ותומך ללמידה, גם כזו המתקיימת במפגשי זום.

מעצב הבית בחברת אלוני, יובל סמואלוב מעניק טיפים לעיצוב נכון של חדרי הילדים ופינות הלימוד:

  • בידול- חשוב לייצר אזור שקט ומופרד בחדר שישמש ללימודים- זהו אזור שאין בו צעצועים, חפצים, בגדים, תמונות וכו. אזור שקט מבחינה ויזואלית, רצוי לצבוע את הקיר באזור זה בגוון אחר משאר החדר על מנת ליצור בידול, להוריד את כמות הסחות הדעת ולאפשר ריכוז מקסימלי. באזור זה תוצב פינת העבודה שכוללת שולחן כתיבה ומחשב.  המטרה היא לעשות הפרדה בין משחקים ללימודים כמו שיש בביה"ס.
  • הצללה– אם יש חלון דרומי בפינת הלימודים של הילד רכשו פתרון הצללה טוב – אפשר וילון מצליל שעושה את העבודה כיון ששמש מאוד מפריעה בעבודה מול מחשב.

 

זום אין, זום אאוט:

  • ארגון זמן ומשימות – כיום ילדים נדרשים להיות גמישים, לעיתים לעבוד מהבית בזום, לשנות את לוח הזמנים שלהם ולארגן את הזמן והמשימות מחדשבאופן דינמי. בעיצוב החדר יש לעשות מאמץ אקטיבי שיתמוך בפעולות אלו ולהקדיש מקום שיתמוך בארגון זמן ומשימות,  לשם כך חשוב  לשלב בקיר שבפינת הלימודים לוח שעם תלוי או חיפוי שעם שיוצר לוח בגודל הרצוי. אלו יאפשרו  לילד לנעוץ תזכורות, פתקים, מערכת שעות משתנה וכו.

בולעי רעש– הורידו שימוש בחומרים קשים כמו זכוכית שמכבידה ומגבירה רעש והשתמשו כמה שיותר בחומרים בולעי רעש כמו טקסטיל (שטיח, פוף וכו)  וחיפוי אריחי שעם. רצוי ליצור קיר אקוסטי באזור פינת העבודה, במיוחד אם יש 2 ילדים בחדר  (לעיתים שניהם יצטרכו לעבוד במפגש זום). פינת העבודה תכלול שולחן ארוך ו 2 כסאות או אם החדר מספיק גדול 2 אזורי עבודה נפרדים. חיפוי שעם יהווה קיר אקוסטי מפחית רעש ומבודד ונחשב ל"בולע רעש" ויקל על הריכוז.

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה