עם תום השבעה, הניגון האהוב על אשת האברך: "נפשי בשאלתי ועמי בבקשתי"

לפני כשבועיים, נהרגה בתאונת דרכים טרגדית אפרת ברנר ז"ל, רעייתו של אברך חשוב בישיבת רועה ישראל ביצהר. במהלך ימי השבעה, בשיחות עם בני המשפחה התברר כי החג האהוב עליה היה חג הפורים ובמיוחד הלחן המרגש של ר' אהרן דיאמנט מחסידות תולדות אברהם יצחק לפסוק "אִם מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ הַמֶּלֶךְ וְאִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב תִּנָּתֶן לִי

לפני כשבועיים, נהרגה בתאונת דרכים טרגדית אפרת ברנר ז"ל, רעייתו של אברך חשוב בישיבת רועה ישראל ביצהר. במהלך ימי השבעה, בשיחות עם בני המשפחה התברר כי החג האהוב עליה היה חג הפורים ובמיוחד הלחן המרגש של ר' אהרן דיאמנט מחסידות תולדות אברהם יצחק לפסוק "אִם מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ הַמֶּלֶךְ וְאִם עַל הַמֶּלֶךְ טוֹב תִּנָּתֶן לִי נַפְשִׁי בִּשְׁאֵלָתִי וְעַמִּי בְּבַקָּשָׁתִי".

עם תום ימי השבעה, הזעקה והתחינה של "תינתן לי נפשי בשאלתי" עולה ביתר שאת מתוך ישיבת רועה ישראל ומתחברת לבקשה הכללית של "עמי בבקשתי". מקהלת הישיבה יחד עם ראש הישיבה הרב דוד דודקביץ' והרב צחי קליין שמשמש כר"מ בישיבה – החליטו להקדיש את הניגון המיוחד הזה שהיה אחד מהניגונים האהובים על אפרת ז"ל – לעילוי נשמתה. את השיר מבצעת מקהלת הישיבה, כאשר על ההפקה המוזיקלית אחראים נתנאל חמו ידידיה קליין מלהקת 'אהללה' הלומדים בישיבה. 

ניגון זה, אהוב על בני הישיבה הרגילים לנגן אותו מידי שנה בחודש אדר וביום פורים. "יחד עם ניגוני השמחה הנפלאים של שמחת הפורים, מועד זה הוא גם שעת רצון גדולה המקרבת אותנו לאבינו שבשמיים בצורה פנימית. ניגון זה כולו תחינה כלפי שמיא, בבחינת "פורים-כיפורים", המבטא היטב את שמחת פורים השלימה בישיבתנו. בתפילה שנזכה לעורר אהבת אב הרחמן לבניו", אומרים בישיבה.

הרב דוד דודקביץ, ראש הישיבה: "ר' צדוק הכהן מלובלין אומר ש"כל טענות אסתר במשתה היין אם מצאתי חן בעיניך המלך ואם על המלך טוב – הכל היה פנימיות כוונתה בתפילה להקב"ה מלך מלכי המלכים ודבריה בפשטות היה נראה כמדברת לאחשורוש". אסתר, הרואה עצמה נציגה של כלל ישראל, מדברת כלפי חוץ עם המלך אחשוורוש, אך בלבה זועקת לישועה בארמון מלכו של עולם".

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה