עצה בעת מצוקה: הליווי והסיוע של רבנים מומחים ברפואה והלכה לטובת משפחות של חולים בהתמודדות עם סוגיות רפואיות המצריכות התייעצות הלכתית

מכון פוע"ה מתעסק בשילובה של ההלכה בעולם הרפואה בתחומי הפוריות, הריון, לידה וגנטיקה, טהרת המשפחה, אישות ואמצעי מניעה ומיזם 'קדושת החיים'. מיזם 'קדושת החיים', בראשותם של הרב אריאל וידר והרב צבי ארנון , כבר שנה וחצי מפעיל מוקד הפעיל 24 שעות ביממה ומאפשר למשפחות שיקירם נמצא במצב קשה ואף סופני להתייעץ עם רבנים מומחי רפואה

מכון פוע"ה מתעסק בשילובה של ההלכה בעולם הרפואה בתחומי הפוריות, הריון, לידה וגנטיקה, טהרת המשפחה, אישות ואמצעי מניעה ומיזם 'קדושת החיים'. מיזם 'קדושת החיים', בראשותם של הרב אריאל וידר והרב צבי ארנון , כבר שנה וחצי מפעיל מוקד הפעיל 24 שעות ביממה ומאפשר למשפחות שיקירם נמצא במצב קשה ואף סופני להתייעץ עם רבנים מומחי רפואה והלכה הנמצאים בקשר הדוק עם גדולי ישראל והצוותים הרפואיים ויכולים לתת הכרעה אובייקטיבית מה הדבר הנכון ביותר לעשות.

בתקופת הקורונה, מאלצת משפחות רבות לעמוד מהצד מבלי להיות מעורבות כמעט כלל ברגעים קריטיים ובהחלטות רפואיות חשובות הנוגעות ליקיריהם בעקבות הריחוק החברתי הכפוי.

מי שנעזר במיזם 'קדושת החיים' הוא הרב מרדכי דימנטמן, שחמותו חלתה בנגיף הקורונה: "חמותי חלתה בנגיף בעיצומו של הגל הראשון של המגפה, כשעוד דברים רבים לא היו ברורים. ממש שעתיים לפני שבת הצוות הרפואי התקשר אלינו ושאל אותנו מה לעשות במקרה של החמרה ובאיזו החייאה לנקוט במקרה הצורך. מעולם לא עסקנו בשאלות הלכתיות אתיות כה קשות לפני כן, נשארנו ממש ללא מילים, ולא ידענו מה לענות.

פניתי לידידי, הרב מנחם בורשטיין ראש מכון פוע"ה, והוא אמר לנו שיש להם מיזם שנקרא 'קדושת החיים' המסייעים למשפחות בדיוק במצבנו. כשפנינו אל רבני המיזם, עדכנו אותם במידע הרפואי שהיה לנו מבית החולים. הם ליוו אותנו לאורך כל הדרך, היו זמינים וקשובים לנו בשעות לא שעות ונתנו לנו הדרכה מקצועית והלכתית בכדי שנגיע להחלטה הטובה ביותר עבור המקרה הספציפי של חמותי ע"ה."

מיזם 'קדושת החיים' פעמים רבות מחזק את הקשר הישיר בין המשפחות לחולה, במיוחד בתקופה זו, ומאפשר להן את תחושת הנחמה שעשו כל מה שיכלו למען יקיריהן.
"פעמים רבות משפחות מסתובבות עם תחושת אשמה גדולה שיכלו לעשות יותר. לאחר שהתייעצנו עם רבני 'קדושת החיים' חשנו תחושת הקלה ונחמה שקיבלנו את כל המידע הדרוש לנו מכל הגורמים הרפואיים וההלכתיים על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כיצד לנהוג", מספר הרב דימנטמן.

הרב מנחם בורשטין, ראש מכון פוע"ה: " בתקופת הקורונה משפחות רבות חשות ייאוש, תסכול וחוסר מענה כיוון שהן לא יכולות להיות לצד יקיריהן ברגעים הקשים ומחפשות את ברכת הדרך להחלטה הטובה ביותר שתסייע ליקירם מרחוק. את הצורך בדעה הלכתית, בנוסף לעצה הרפואית, הרגשנו עוד לפני שפרצה המגפה. הרופאים עושים עבודת קודש ונותנים מספר אפשרויות תואמות לטיפול בחולה. במיזם 'קדושת החיים' אנו בודקים כל מקרה לגופו, מתייעצים עם הרופאים ופוסקים בהתייעצויות תכופות עם גדולי ישראל כיצד יש לנהוג בכל מקרה לגופו. אנו עומדים לצידן של משפחות החולים, מסייעים להן ומחזקים את ידן. רבני 'קדושת החיים' עוסקים יום יום בשאלות החיים והמוות ומזמינים כל מי שעומד בפני הדילמות המורכבות הללו, כשיקירו נמצא במצב רפואי מורכב וקשה לפנות אלינו ולקבל ליווי, תמיכה והדרכה לשם קבלת החלטה נכונה".

'על החיים ועל המוות' הוא כנס ראשון מסוגו ביוזמת מכון פוע"ה שיתקיים ב-3.3 שיידון בשאלות מורכבות איתן מתמודדות המשפחות מזווית רבות, ואתגרי הגיל השלישי.

להצטרפות לכנס ביום רביעי, י”ט אדר, ה3.3 | ההשתתפות ללא עלות בהרשמה מראש
הירשמו עכשיו >>

אודות הכותב/ת

כתוב תגובה